♥ ~ ★



This Blog Is Dedicated To Nik Sharil Afiq B. Mokhtar

Thursday, April 14, 2011

7. puitis

angin.
aku cemburu tengok mereka.
walaupun dimamah usia,
masih erat pimpinan nya.


kita?
masih muda tapi tangan ku 
tak bersahut.


angin.
aku bahagia tengok mereka.
walaupun sudah di tengah dunia,
senyuman masih manis.


kita?
cuma dalam dunia kita.
tapi masih tiada senyuman.


angin.
mereka begitu tegar dengan cinta.
demi cinta semua dapat sokongan.


kita? 
cuma anggap cinta tu mainan.
cinta itu cuma satu beban.


tapi sayang,
bagi aku cinta kita bukan beban.
tanpa kau, aku tak boleh bernafas.
tanpa angin, tiada yang akan bergerak.


angin,
kau penting dalam kitaran hidup.
kau yang memulakan tiap pergerakan.


angin,
bila kau nak bertiup lagi?
bila kau nak datang dan sapa aku?
cium pipi aku dengan bayu mu.
hilangkan segala kekusutan aku.


angin.
kencangkan lah tiupan mu.
agar semua merasa nyaman.


angin,
kembalilah bertiup.
demi aku.
demi cinta yang kita jalinkan selama ni.




aku tetap setia menanti kucupan mesra mu walau di angin lalu.

No comments: