♥ ~ ★



This Blog Is Dedicated To Nik Sharil Afiq B. Mokhtar

Friday, April 15, 2011

9. berani mati

entry ni out of normal kejap.

aku, just nak bagi tahu yang aku nak minta maaf pada dia (Afiq).

afiq,tolong baca sampai habis.

andai dia tak maafkan aku lagi.

aku cuma nak bagi tahu yang, aku sangat2 cinta kan dia. 

dulu, dia and fatin. aku maafkan.aku terima dia. 

then, dia and Aisyah. aku maafkan. aku still terima. 

then, Effa. even dia tak bercinta dengan Effa, tapi there's something yang buat aku kecik hati. 
but still, aku terima dia tanpa sikit pun berubah sayang aku. malah makin banyak. perasaan untuk takut hilang dia tu makin lama makin banyak. banyak mimpi2 aku mengenai kehilangan dia. aku rasa sangat satu hari nanti aku akan hilang dia.

ye. aku tak sempurna. aku juga ada buat salah.

aku dengan Fizi. aku dengan Azrul tapi aku cakap aku keluar dengan orang lain. then aku chat dengan Pihlu di FB. aku tahu aku banyak salah. aku pernah salam dengan Fizi. aku ngaku aku salah. malah afiq, kau pun tahu aku pernah lalui benda yang jauh lebih teruk dari tu. dengan adik angkat aku tu. kau seorang je yang tahu kisah aku yang tu. 

ketahuilah afiq. tak pernah terdetik sekali pun dihati aku untuk curang. untuk mendua kan kau. malah aku tak tahu yang dalam diam,dalam tak sengaja,aku sedang membalas tiap perbuatan kau dengan lebih teruk. aku baru sedar.

afiq, 

aku baru sedar yang kita tak pernah mencuba untuk baiki hubungan kita. tapi kita selalu menyalahkan satu sama lain. kita saling dendam. aku tahu pada pandangan kau, kau dah cuba. tapi aku tak. aku tak cuba. afiq, banyak yang nak aku bincangkan dengan kau. tapi kau ada waktu untuk dengar? afiq, dari saat kita mula kan hubungan ni, aku dah tutup semua pintu hati aku pada laki lain. 

walaupun kau tahu yang aku keluar dengan laki lain. Fizi, Hafiz, dan lain2. tapi aku tahu aku sebenarnya cuba untuk dapat perhatian dari kau? kau tahu yang aku sunyi? aku tak pernah jatuh hati pada mana2 laki seperti aku jatuh hati pada kau. tu aku berani sumpah. aku yakin dengan tiap kata2 aku.

afiq. 

satu2 nya insan yang aku hormat sebagai lelaki. nik sharil afiq mokhtar satu2 nya nama yang aku tak boleh dengar. aku rindu. aku rindu tiap sms kau. tiap perhatian yang kau bagi dulu.

aku tahu kau dan aku, banyak beza. cara kita menilai sesuatu pun berbeza. aku cuba bercerita dari pandangan aku. 

afiq,

aku cuba untuk bina kepercayaan semula. aku cuba untuk raih semula cinta kau yang dulu pernah aku miliki.

 afiq, 

andai benar dulu kau cintai aku, aku mohon sejuta belas dari kau. maafkan aku. aku tak mintak kau lupakan segala salah aku. aku cuma minta kau jadikan semua tu sebagai panduan. sebagai garisan. aku harap kita dapat bina semula cinta ni. aku tak dapat nak ucapkan penyesalan aku. maafkan aku. aku menyesal. 

afiq,

sudi kau terima aku semula? aku yang pernah lukakan hati kau berkali2. aku yang pernah hilang segala kepercayaan kau. aku yang dah hilang segala-galanya. aku tak sempurna.

afiq,

sepanjang kau dengan aku, aku tak pernah buat kau bahagia?

kau tahu, tiap salah kau, aku maaf dengan mengganti kebahagiaan kita. aku tutup salah kau dengan kenangan kita. kenapa kau tak boleh buat begitu? aku tahu kita berbeza.

afiq, 
aku cuma bahagia dengan kau. afiq, andai kau tak sudi terima aku lagi, tolong doa kan keburukan bagi aku. doa kan aku hilang ingatan. doa kan aku lupa semua tentang kita. 

aku tak mampu. kau tak tahu. tiap saat aku rindukan aku. kau tak kesian? sebagai manusia yang punya hati, kau tak kesian aku sentiasa menangis bila kau muncul dalam ingatan aku. kau tak kesian aku mula jadi murung? aku mula jadi perempuan yang malang. aku mula jadi diri aku yang aku harap aku tak jadi lagi.
kalau kau masih ada sedikit rasa buat aku, aku harap kau tak sembunyikan. timbang2 kan lah. aku sangat2 tak mampu lagi afiq. aku terlalu bergantung pada kau. aku terlalu berharap pada kau.

aku tahu aku ni kuat cemburu. aku kuat soalkan pergerakkan kau. aku buat semua tu kerana aku takut kau akan tinggalkan aku macam Zizi. aku tak mahu hilang cinta. tapi malang nya cara aku salah. aku tetap hilang kau. aku tak tahu cara apa lagi harus aku guna untuk elak kehilangan kau.

afiq, kepala aku ni. makin lama makin sakit. kau tahu,aku cuma harap aku sakit. aku tak mahu teruskan hidup ni tanpa kau. aku harap bila aku dah nazak nanti, kau ada disisi. untuk buat aku bahagia buat kali terakhir. aku tak mampu buat apa2 selain minta kau kosongkan fikiran, fikir semula tentang ni. aku tahu aku cuma sebahagian dari hidup kau. tapi aku mintak sangat2. sebagai insan. tolong fikir kan balik. 

aku sanggup berubah kepada apa saja yang kau nak asal kan kita bersama semula. kau nak aku jadi perempuan yang sexy, cntik, senang nak bawa keluar,ok. aku boleh jadi perempuan tu. kau nak aku jadi perempuan yang tutup aurat,sopan santun, cantik budi pekerti? ok.aku boleh. aku sanggup belajar jadi tu semua demi kau. 

aku bersumpah dengan nama Allah, aku sanggup berubah. aku bersumpah aku tak akan ulang kesilapan aku lagi. aku mahu kita bahagia semula. tolong bagi aku peluang.sekali je.

aku tahu perasaan bukan mainan. tapi sekira nya kau dah bgi peluang kali ni, tapi aku masih sakitkan hati kau. aku masih keluar dengan laki lain. aku terima semua keputusan kau. aku cuma minta kau balik pada aku. walaupun tanpa rasa kasih,tapi tolong berlakon.  aku akan cuba untuk berubah. bila kau percaya aku berubah, kau nak sayang aku macam dulu, aku terima. 

afiq,
aku harap sangat kau baca semua ni dengan hati yang tenang. aku harap sangat kau rasa apa yang aku rasa sekarang. sunyi. aku harap kau faham apa yang aku nak sampai kan.

selamat malam sayang. aku rindu kau. aku cinta kan kau. kau satu2 nya kekasih yang aku perlu dalam hidup aku.

No comments: